måndag 10 november 2014

GRATTISKORT - 90 ÅR - HJÄRTLIGA GRATULATIONER

Jag fick en förfrågan om jag kunde göra ett grattiskort till en 90-åring. Jag som sällan får beställningar, tackade ja - bara för att det är kul att utmana sig själv :-).

Önskemålen var att det skulle vara ett vintage-kort med benvitt och brunt - samt röda rosor...
Det skulle också vara mycket utstansade saker och dekorationer... :-).

Jag hoppas att jag lyckats pricka de flesta önskemålen med detta kort :-).



Stämpeln "Hjärtliga gratulationer" kommer från Vilda Stamps-kitet Svenska texter 2.
Jag har stämplat den på en av Spellbinders utstansade figurer Fancy tags 2.
Under den fina "etiketten" ser du en utstansad ram i brunt rutigt papper (Papermania - kraft basics (ledger, graph, lined, plain). Formen är utstansad med Memory Box-stansmallen Victorian frame set.


Jag har limmat fast de fina rosorna med hjälp av en limpistol.
Här ser du också alla lager av papper som finns på kortet...
Lätt beige-mönstrat, wellpapp, randigt papper, utstansad fin kant (Spellbinders), gammalt bokpapper och slutligen, själva kortbasen, som är i lite stadigare kraftpapper (här har du länken till ett paket med 50 st kortbaser och kuvert - med kvadratisk form).


Här ser du den fina utstansade kanten som Spellbinders Flourish trim gör... Tänk dock på, att även andra stansmallar kan göra samma sak... Ta en form som är som en bård, eller en del av en s k doily eller något annat som är fint och fragilt... Man måste inte använda hela formen för att det skall bli effektfullt :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar