onsdag 3 december 2014

DenisÄngelProjektet på Facebook

Jag var hos Usha Deminger i fredags, för att hämta min första DenisÄngel.

Usha gör massor av änglar, som hon säljer till förmån för de drabbade barnen och kvinnorna i Kongo.
Dr Denis Mukwege är den modige läkaren som, tillsammans med hans kollegor, gör allt han kan för att rädda livet på de drabbade.
Usha Deminger tar gärna emot småskaliga alster, som hon sedan kan sälja på marknader. Det kan t ex vara handgjorda kort, små armband, berlocker till halsband m m.
Om man inte känner sig särskilt pysslig, kan man bidra på annat sätt, t ex genom att köpa cellofankuvert, snöre att knyta påsar med och mycket mycket mer :-). Du får reda på mer via facebookgruppen DenisÄngelProjektet. Sök dig gärna dit :).



Här är en film om mitt besök hos änglarna :).
Jag ber om ursäkt för ljudkvaliteten i slutet av filmen. Kanske är det videokameran som försöker tala om för mig att den gjort sitt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar