lördag 21 februari 2015

ENKEL MASKNINGSTEKNIK MED VILDAS STÄMPLAR

Jag vill så gärna kunna maska lika fint som Tina (Christina Hagström), men hur jag än gör, så vill det sig inte riktigt. Men skam den som ger sig. Vissa saker kan man bara inte första, andra eller tredje gången. 
Uppenbarligen :). 

Så jag får helt enkelt göra det med enkla medel... Börja med något "idiotsäkert"... Det visade sig att inte ens dessa stämplar var idiotsäkra, speciellt inte ihopstämplingen av filmremsorna... Men med lite träning, så gick det... :-).

Sen är det ju en helt annan sak att jag glömde använda mig av "masken" för filmremsan, när jag stämplade i barnen...
Ha ha ha... :).

Eftersom jag inte lyckades stämpla filmremsebitarna rakt, fick jag klippa ut dem som en "remsa" och fästa med 3D-kuddar på en ny manila-tag. Även de andra detaljerna är ditmonterade med just 3D-kuddar.



Jag har färglagt motiven med distress marker-pennor. Färgläggningen blir inte den bästa på manila-tag-papper... Detta är något som är bra att göra en minnesanteckning till sig själv (note to self) om :-).

Jag har använt mig av följande stämplar: 
V798 - Kamerakit A6
V327 - Lilleman fram och bak (länk till Vilda Stamps)
V331 - Lillan fram och bak (länk till Vilda Stamps)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar