onsdag 27 maj 2015

FÄRGLÄGGNING MED AKVARELLTEKNIK

Här är tre filmer där jag visar hur jag färglägger med både distressdynor, distress marker-pennor, memento-pennor och prima marketings akvarellpennor. 
För att underlätta färgläggandet, är det bra att ha en riktigt bra vattenpensel (d v s en pensel med en vattenbehållare) - då den har en spetsig pensel. Då blir det lätt att komma åt i små ytor. 
Här är en länk till Tim Holtz pensel och här är en länk till Sakura-penseln. 
Därtill är ett bra akvarellpapper ett viktigt steg för att kunna färglägga. Jag väljer oftast ett papper med lite gräng - d v s lite struktur, både för att det blir lättare att stämpla upp motivet, men också för att jag har lite mer kontroll över vad jag gör. 


distress-dynor (små, stora):



distress marker-pennor och memento-pennor:



1 kommentar:

  1. trimakasih infonya gann,,
    sangat menarik,,
    salam sukses,,

    SvaraRadera