lördag 5 december 2015

CASE TINA - VILDA STAMPS - TOMTE LÄSER I TRÄD

Mitt härmande av Tina Hagströms alster fortsätter :).

Den här gången har jag tagit inspiration av den tändsticksask jag köpte från DenisÄngelProjektet - för att stötta de utsatta barnen och kvinnorna i Kongo-Kinshasa, Afrika.

Jag blev tokkär i tändsticksasken (till höger i bild), färgläggningen och även utee-överdraget (för att skydda distressfärgen från att smetas ut...). Det var något jag helt missat, när det t ex kom till att gör bokmärken m m. Folk kanske blir smutsiga om händerna, och det är ju inte riktigt meningen.

Så tusen tack, Tina, för att du är så generös och delar med dig av tips och tricks :). 



Jag har använt chunky white embossing enamel för att skapa en snöig look :).
Jag ser dock nu, i jämförelse med Tinas alster, att jag nästa gång kan ta mera vit färg från en vit penna, för att få snöigheten att poppa lite mer :).
Färgläggningsmässigt kan jag även tänka mig att lägga på lite mer mörka skuggor, speciellt på mössan :).
Och den blå bakgrunden kan bli lite blåare :).

Det finns alltid utrymme för förbättring :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar