lördag 16 januari 2016

STAFFLIKORT MED GUMMIAPANS ÄNGELSTÄMPLAR

Det är kul att göra stafflikort. Det är nog den enklaste formen av ett specialvikt kort, men jag återkommer till den, gång på gång :). Det är käckt med ett kort som kan stå upp av sig själv, utan att ramla ihop av en vindpust.
Jag har förenat båda stämplarna genom att maska ihop dem. Jag har stämplat den lilla ängeln först, sedan stämplat av restfärgen på en post it-lapp, klippt ut längs linjen och satt på det stämplade motivet. Därefter har jag stämplat den större ängeln. Efter att ha tagit bort "masken", ser det ut som att den stora är bakom den lilla :).
Hållaren till själva staffliet har jag stansat ut med en stansmall från Spellbinders - labels fourteen (14). Jag har delat den mitt itu, för att få ett rakt avslut mot staffli-funktionen.



Jag har stansat ut en kvadrat med frimärkeskant - med en stansmall från Spellbinders (Postage stamps).
Jag har färglagt änglarna med Spectrum Noirpennor.
Jag har också pimpat kortet med tre stycken halvpärlor (adhesive pearls). Du hittar flera olika set hos Scrapbruket (scrapberry, papermania, dovecraft)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar