lördag 23 april 2016

CASE INGE GROOT (PINTREST)

Ibland när jag ser något jag gillar, känner jag att jag måste "smaka" på det, genom att göra ett liknande alster :). 

Så var det med det här kortet som jag hittade på Pintrest. Inge Groot har gjort originalet. 



I min värld såg jag hur jag kunde göra min tolkning med den underbara love-stansmallen från Amy Tangerine (American Crafts). Jag har stansat ut ordet ur mossgummi (skumgummi/funky foam/foamie sheet).



Mina ögon attraheras extra mycket av kortet, i o m att det finns en känsla av utrivet kollegeblock-blad med, förutom ordet LOVE :). Jag har stansat ut kanten med en tjock stansmall från Tim Holtz - Torn Notebook (on the edge die).




De där små söta hjärtana har jag fått som konfetti när jag stansat ut en vacker hjärt-bård-stansmall (Cherish border) från Memory box. Jag har färgat in dem med en brun spectrum noir-penna.



Jag har också använt mig av små häftklamrar tillsammans med det underbara verktyget Tiny Attacher (Tim Holtz).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar