lördag 21 januari 2017

SHINE - PETROLEUMBLÅ MIXED MEDIA-TAVLA

Mixed media är kul. Punkt. Speciellt när jag gillar slutresultatet.
Vägen dit kan dock vara både lång, kladdig och frustrerande :).

Jag har gjort ett mixed media-alster, i mörka färger (mörkblått och svart...). Här är en s k sneak peek.


Jag liftade mig själv :).
Detta är en tavla jag gjorde för något år sedan...


Nu har jag jobbat i ett avlångt format, men till stora delar med samma saker :).
Svart och blåa sprayfärger från Distress stain stain spray-serien. 



washitejp (mönstertejp) - jag tycker om att använda mönstertejper med prickar, rutor och ränder. 
punchinella (rester efter utstansade paljetter) -
embossing enamel-pulver (metallic-toner... guld, silver, metallic) (det finns många fina färgkombinationer)


stjärnor - Tim Holtz - stacked stars
stjärn-prägling - Marianne Design - little stars (embossingfolder)
ordet shine - Tim Holtz - word play
tjock pasta genom schablon... jag tycker om att använda småmönstrade schabloner, i o m att det är lättare att kontrollera hur mycket som fäster på alstret...


Jag har målat bokstäverna med Tarnished brass Distress paint.
Stjärnorna är spryade med Brushed Pewter mica-spray samt förstärkta med lite droppar från Brushed Pewter Distress stain spray.


Jag har dekorerat bokstäverna lite extra med någon slags pasta med mikropärlor i.
Stjärnorna har fått ett tjockt ojämnt lager av glitterpasta, för att ge extra textur.


Här har du centerpartiet av alstret.
Du ser också att jag har stämplat moln (Crafter's Companion - Wet & Windy) med Distress paint (Picket Fence).
Jag har också hällt Picket Fence Distress stain spray uppifrån, för att ge det lite extra liv i bakgrunden.
Och sen har jag lagt på några tunna spröt (sådant som man dekorerar blommor med (SISAL)) i bakgrunden, för att inte allt skall vara för platt...



Jag limmade även fast några halv-glas-bubblor med Rangers Glossy Accents (glass pebbles). Det är ett roligt sätt framhäva någon slags textur, t ex något som står i en tidning eller liknande... Eller helt enkelt för att framhäva texturen på det här konstverket :).



Visst är det fräckt med punchinellan framhävd och även lite förstorad :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar