lördag 7 oktober 2017

VINTAGE HALLOWEEN MED SAKER FRÅN BL A TIM HOLTZ

Här är ett vintage-inspirerat halloweenkort med flera detaljer.

Bakstycket har en utstansad Graveyard-bård (Tim Holtz).
Jag har även torrembossat ett papper med spindelvävsmönster. Jag har sprayat papperet med Antique Linen Distress Spray Stain och sedan jobbat in kanterna med Walnut Stain Distress ink.


Jag fick låna lite härliga art stones från Finnabair, för att se hur det gör sig... Jag svor när jag brände mig, vid limmandet med limpistol. Effektivt, men smärtsamt...

Jag har även nitat fast lite spetsar, punchinella och snöre, för att skapa textur... (med Tiny Attacher från Tim Holtz/Ranger...)

Jag har stämplat en glad pumpa, med en av Tim Holtz underbara pumpa-ansikte-stämplar (Pumpkinface). Jag lät den vara ofärgad, i o m att det fanns så mycket annat som var "vitt".


Här ser du även matt-halkskydd-fyrkanter sticka fram. En rolig detalj...


Och här här jag stansat ut en fladdermus ur svart mossgummi (skumgummi, dekorgummi), med en s k movers & shapers-stansmall från Tim Holtz.




Och här är en kråka... Den krympte och blev lite konstig, när den kom i kontakt med embossingfönen...
Jag har även stansat ut uttrycket Happy Halloween, med en stansmall från Cheery Lynn. Jag har stämplat med en spindelnät-stämpel på uttrycket, för att ge det lite textur. Stämpelsetet heter Trick or Treat och kommer från Tim Holtz/Stampers Anonymous.

Det finns även lite beige sisaltrådar under alla spetsar, som sticker fram här och där...

Jag har även strösslat med lite Chunky Metallics-pulver ... Fran-tage - ett grovkornigt embossingpulver från Stampendous. Jag har därefter fönat med embossingfön, för att få pulvret att smälta.


Och med detta foto, önskar jag er en härlig halloween...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar