söndag 21 januari 2018

KOLLAGESTÄMPLING + KVADRATISKT POLAROID-FOTO

Nu snackar vi kollagestämpling :-).

Jag hade först tänkt att stämpla tvärs över papperet - och lämna det tomt upptill och nedtill, men när jag väl kom igång, tänkte jag att det kunde vara skoj att fylla ett helt papper med stämplar, så att det ser ut som framsidan till ett kollegieblock eller liknande :).
Det var riktigt roligt att gräva bland stämpelpaketen för att hitta något som passar :).


Fotot är på mig själv, när min kompis C fotade mig i en grön hatt, som jag blev förtjust i, i Notting Hill, förra året (2017).
Jag, mitt nöt, köpte det inte, och går därför och tänker på den fortfarande... Den har flyttat in i huvudet på mig, som min kompis C säger :). Ha ha ha...
Och även om jag skulle vilja ha på mig en hatt och se cool och fräck ut, så känns det som att det inte riktigt är jag. Men jag drömmer ändå om det, i smyg :).

Fotot är utskrivet med en liten polaroidfotoskrivare (instax share sp-3), som skriver ut kvadratiska foton :). 


Det som är polaroidfilmens nackdel, är väl att den inte skriver ut superskarpa foton. Det är liksom dess "grej". Men samtidigt är det ju himla kul med en skrivare som skriver ut snabbt och smidigt. Och med en härlig vit ram :).

Man kan givetvis justera skärpa, färgmättnad m m innan utskrift, i själva skrivar-appen, för att inte få ett fullständigt vit-mjölkigt utseende.

En annan nackdel med filmen är, givetvis, att den är i dyraste laget :(. Jag får spara den till speciella projekt, helt enkelt :).


Dessa stämplar är sådana jag har i mina gömmor. Och jag har blandat dem hej vilt. Jag hittade även en rolig struts-stämpel med hatt, som jag tänkte kunde vara kompis till fotot :).

Och ju mer jag stämplade, desto roligare var det att sätta dit förstärkande uttryck, som:
  • You are not weird, you are limited edition
  • Lif was meant for a great adventure
  • You have to be odd to be # 1
  • Wonderful
  • Stay patient and trust your journey


1 kommentar: