tisdag 16 april 2019

CURVY BRIDE - MASKNING OCH KOLLAGESTÄMPLING MED STAMPING BELLA, STUDIO LIGHT OCH CARABELLE STUDIO

Jag blev tokkär i den fina brudstämpeln (curvy bride) från Stamping Bella.
Och när jag var på alingsåsscrappen i början av april, så kunde jag inte motstå möjligheten att inviga den, tillsammans med roliga texturstämplar från Studio Light.


Upplägget är ungefär det samma på de båda alstren. Jag har stämplat motivet på ett A5-stort 300 g-akvarellpapper från Crafter's Companion. Därefter har jag stämplat av restfärgen på ett kopieringspapper och klippt ut motivet lite grovt, längs kanten på figuren. Om du vill ha en riktigt fin och spetsig sax, kan jag rekommendera den från Nellie Snellen.

Därefter har jag sprayat med Stick and spray-limspray från Crafter's Companion på baksidan av "masken". Det går också att använda sig av klisterark, från t ex Gina K (masking magic).
Jag satte masken på det stämplade motivet och började sedan med att färga in bakgrunden med pumice stone distress ink från Tim Holtz/Ranger ink, en pensel (blending brushesoch en schablon (trellis) från Tim Holtz.


Därefter fortsatte jag med att stämpla med roliga texturstämplar från Carabelle Studio, för att skapa en bakgrund till bruden.
mini textures

På den översta bilden har jag färglagt "allt", medan jag på den nedersta bilden har låtit mycket vara vitt, i o m att bakgrunden blev så stark som den blev.

Här har jag använt mig av texturstämplar från Grunge-kollektionen från både Studio Light och en specifik texturstämpel från Carabelle Studio, vid namn Journal du jour



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar