tisdag 25 juni 2019

PREMIÄR FÖR RESIN, SILIKONFORMAR OCH VAXER FRÅN FINNABAIR

Om du är nyfiken på resin-dekorationer, kanske detta inlägg ger dig lite mer kött på benen :). Jag har blandat ihop två vätskor och hällt i slikonformar. Jag förklarar lite mer i en video, som du hittar längst ned i inlägget.  


Du hittar varorna i min webbshop, Sari's stamping studio:

resin
silikonformer
vaxer

Så här ser det ut, när den genomskinliga vätskan börjar härda. Om du har rätt mängd av vardera vätska och har blandat dem väl, bör de ha härdat på 10 minuter. Det kan vara värt att låta dem sitta kvar i formen lite längre, så att de hinner bli hårda och hållbara. Men om du vill ta ut dem för att låta dem forma sig runt något, kan det vara värt att ta ut dem när de har blivit vita och lägga dem runt formen och låta "slut-härda" där. 


Jag penslade på med Peacock (påfågelblå) wax på kvinnofiguren, med en pensel, som tyvärr inte funkar så bra. Därefter testade jag med en rougeborste på snirkeln. Jag tycker bättre om att lägga tunna lager än att täcka hela formen på en gång. Passa på att fynda bland reavarorna på sminkavdelningen, om du har möjlighet. Kanske hittar du en förträfflig borste där :). 


Här är videon, denna gång på engelska:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar