torsdag 14 november 2019

ACCORDION MINI ALBUM with stamps and stencil from AALL & CREATE

Jag har gjort ett dragspelsminialbum med söta älv- och flickstämplar och en schablon från AALL & Create. Du hittar många av varorna i min webbshop, Sari's stamping studio.

Jag har jobbat med mönstret från schablonen (#7 (stripes (Autour de Mwa)) på olika sätt för att visa på att det kan vara kul att jobba med både det positiva och det negativa mönstret - med eller utan bakgrundsfärg. Jag har också jobbat med en liten geléplatta, som kan användas som en pil eller ett hus :). Gel press petites - big plans. Som du ser i bilden nedan, har jag använt pilarna åt olika håll :).


Live in the moment - En älva från stämpelsetet #251 pixie dust (Janet Klein) som flyger omkring och önskar oss alla att leva i nuet :).
Jag har en blå bakgrund - skapad med akrylfärger och geléplatta, och lite rester av schablonen ovan. Jag tycker att det är käckt att ha en lite större platta att jobba med - för då kan man ha flera papper igång samtidigt :). En platta som är 8*10 tum (ca 20*25 cm) är lagom :).

Jag stämplade en cirkelstämpel med blå färg på den blå bakgrunden. Stämpeln finns i ett set med andra roliga mönsterstämplar från AALL & Create, #126 circle around (Aida D).

Huset har fått lite textur, med hjälp av två andra schabloner...
#58 Mock-crock (Autour de Mwa) och #17 "distressed stripes" (Kassa Hayselden).


Här ser du två andra söta tjejer, från två olika stämpelset. Den ena är en ananasdrottning #259 Pineapple queen (Janet Klein) och den andra älskar katter #256 cat love (Janet Klein) :).



Och här är det sista uppslaget i dragspelsalbumet...
De två resterande älvorna och en lite större älva... #257 Lil' magic (Janet Klein).


Ett sånt här album kan vara käckt att göra, om man har många småmotiv i samma serie. På så sätt får alla plats, på en och samma gång :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar