måndag 10 januari 2011

A gem of a challenge 12

Här är på skissen från A Gem of a Challenge och nedan ser du min tolkning av den.



När jag fick syn på de fina vintagebilderna jag hade undangömda från förra året, visste jag att jag ville göra ett kort med en av de söta tjejerna.

Jag har följt skissen ganska noggrannt, men valt att sticka ut lite grand.


För att få till den runda scallopcirkeln, har jag använt mig av en stor handstans. Och då menar jag stor. Den är större än 3"!!!

Spetsen har jag limmat dit med limpistolen. Lite kletigt blev det allt, speciellt när jag råkade limma lite snett. Så det var ju bara till att börja om...
Papperet under spetsen kommer från Graphic 45. Det är nämligen baksidan till Mechanical mind :-).

Jag rotade i min spillbitsförvaring och hittade alla delar till detta kort därifrån. Den härligt bruna remsan med orange-gula prickar har jag mattat med "typ" senapsgult papper. Jag har stansat till kanten med en Martha Stewart-stans vid namn Doily Lace.
När jag rotade i min låda med stansar fastnade ögonen på fågel-rads-stansen, och efter att ha funderat lite, bestämde jag mig för att stansa ut en liten remsa utav den också.




Biljettstämplarna från Tim Holtz kommer verkligen till användning, främst tack vare de fina uttrycken han bjuder på i setet. A dream is a wish your heart makes. Visst låter det fint!

Jag har använt Timpans Tiny Attacher-häftapparat för att fästa vissa delar på detta kort. Den är särskilt användbar när man skall fästa något på wellpapp.




Några blommor och halvpärlor får avsluta kortet.

Jag har hittat allt material hos Scrap & Hobby.

5 kommentarer:

  1. Gud va fint!!! Supersöt bild och jättehärliga färger! Kortet ser nästan varmt ut :D
    Vackert som alltid, så mycket inspiration.
    Tack för allt fint du delar med dig av!

    S

    SvaraRadera
  2. What a stunning vintage card. I love the little row of glittered birds and that pretty lace. Are the crosses, staples?? They are a great touch.
    Thanks for joining A Gem of A Challenge this week and good luck.
    Caroline (GDT) xxx

    SvaraRadera
  3. Ett vackert kort!
    Alle

    SvaraRadera
  4. such a beautiful vintage card..love the sweet image and all of your detail is gorgeous....Thank you for joining in with us at A Gem of a Challenge..
    Mandy x

    SvaraRadera
  5. Love your fabulous card.
    luv
    Debby

    SvaraRadera