måndag 17 januari 2011

Pysselkompisar

Jag måste bara få visa min uppriktiga tacksamhet till alla er pysslare och medmänniskor som stöttar mig i vått och torrt. Det är en oerhört härlig känsla att bara skriva det som faller en in, och sedan få tillbaka en värmande kommentar.
Det känns som om livet fått ett lyft sen jag började pyssla. Det är uppenbart att det finns gott om goa pysselgummor där ute  i världen :-).
Därtill är Facebook ett härligt tillskott i livet, då den möjliggör kontakt med folk man känner - på ett väldigt smidigt sätt.

Ibland överraskas man lite extra...

Idag kom Inkido-Lisa förbi butiken - med avsikten att göra mitt liv lättare :-). Det är ju så rart att det knappt finns ord. Hon har läst min blogg och följt mina tankar om att jag saknar bröd i LCHF-kosten.
I sin hand, hade hon en påse jag kunde baka LCHF-bröd utav. Snacka om omtänksamt!
Tack, gumman.

Det är en tysk produkt, som säljs i Finland. (Hyvä Suomi!!! :.)...)
Det heter Backmischung zur Hertstellung einer Brotart mit wenig Kohlenhydraten.
Det lilla jag kan om tyska, hjälper mig att förstå att det innehåller lite kolhydrater, vilket ju är guld värt, när man är sugen på bröd :-).

Eftersom jag är ledig imorgon, kan det ju passa bra att baka en sats :-). Om det faller mig på läppen, blir det garanterat att man beställer mera från gamla hemlandet, Finland :-).

Så tack Lisa, och alla andra härliga människor som bryr er om en som mig :-).

3 kommentarer:

  1. Det knäckbrödslikande Finncrisp (kanske också från Finland) är också tillåtet med måtta har jag hört. Bröd är gott. Kram.

    SvaraRadera
  2. Vassego´!

    Ska bli spännande att höra vad du tycker om det...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Skall bli skoj att höra om detta brödet..... bra med kolhydratsnåla alternativ... =)

    Tycker du är inne på rätt spår som tar saker och ting i din takt det är bästa sättet i långa loppet.

    Har lite recept att tips om jag också men det tar vi när vi ses nästa gång.... pyssel???

    Kram Agneta

    SvaraRadera