tisdag 2 augusti 2011

Resväskealbum del 3 - England

Nu åker vi till England och London. Jag har använt mig bl a av fina englandstämplar från Artemio samt massor av bakgrundsstämplar från Tim Holtz.


Vi vet väl alla att engelsmännen dricker mycket te. Därför är det också mycket lägligt att påpeka detta med en tag :-). 



Det fanns en käck telefonkioskstämpel att dekorera med. Jag saknar dock en buss. Det hade ju varit superfräckt med en dubbeldäckarbuss att dekorera med :-).

Därefter har jag använt mig av en fin textstämpel från Darkroom Door, med texten:
DANCE
like no one is watching
LOVE 
like you will never be hurt
SING 
like no one is listening
LIVE
like it is heaven on earth

Jag valde att stämpla en hel rad med Englands flaggor längst ned på papperet, helt enkelt för att bryta av mot de bruna tonerna. Några röda stjärnor får också följa med och pigga upp vänstersidan. 



Högersidan har en stor stämpel med bland annat Big Ben. Därav hintandet med ordet BIG i texten:

it's the little 
things that 
make life
BIG

Texten Look Left finns också med på stämpelsetet, och tydligen finns det många som har erfarenhet av just detta när de tittar ned på marken vid övergångsställena. För den som inte är van vid vänstertrafik, kan det ju vara en bra påminnelse att titta åt vänster innan man går över gatan :-).


Jag har också utmanat mig till att embossa på detta alster. Jag har använt Tim Holtz retro circles-stämpel (finns i stämpelsetet bitty grunge) och genomskinligt embossingpulver. Jag provade att använda genomskinligt utee uppe i höger hörn, men det pulvret hade en tendens att flyga bort mer än det vanliga embossingpulvret. 


Här kommer till slut texten om BIG BEN. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar