torsdag 4 augusti 2011

Resväskealbum del 5 - India & Africa

India & Africa, here we come!

Jag som älskar elefanter, kunde bara inte motstå att göra något kul med elefant- och trädstämpeln från Tim Holtz stämpelkit. 



Den ritade elefanten som Tim Holtz och Stampers Anonymous (Purely random) har tycker jag är fin, även om den är lite annorlunda i sin grovt tecknade form. 

Jag har försökt att variera mig med Timpans olika affirmationstexter, och jag tyckte att följande uttryck också var ett fint sådant:
encourage 
your hopes
not 
your fears

Jag har också använt mig av det härliga harlequinmönstret som finns i ett av hans stämpelset.


Jag har en stor tag-stämpel från Stampendous, och på den finns också stämpeln TRAVEL NOTES. Eftersom jag redan stämplat dit noterna på högersidan, tändes en glödlampa över huvudet på mig när jag kopplade samman ordet notes och noteringar :-). 

Ibland kan man tycka att det är lite onödigt med flera stämplar på liknande motiv, som t ex luftballongen i det här fallet. Men faktum är att jag är jätteglad att jag hittade den bland mina resestämplar, helt enkelt för att den var liten och kunde passa här storleksmässigt. Och det samma gäller ju egentligen om du skall göra ett kort eller t ex en layout... Då kan det ju vara väldigt käckt med samma stämpel i flera storlekar - för att få rätt proportioner.  

Men jag inser ju samtidigt att det blir en himla massa stämplar man skall ha ordning på med det tänkesättet :-). Men men... Om det är det som är min kopp te, så får jag väl anpassa mig :-).



3 kommentarer:

  1. Ditt resealbum är verkligen helt fantastiskt! Vilket jobb du har lagt ner och vad kul det måste ha varit! Ser fram emot resterande uppslag!

    SvaraRadera
  2. Härligt album du har gjort! Jag är nyfiken på stämpeln med kompass och den med luftballongen, varifrån kommer de?

    /Elin

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!
    den lilla luftballongen kommer från ett stämpelset från Artemio: http://www.scrapohobby.se/artemio-clear-stamps-travel-10001067/2108-0, och kompassen kommer från ett set med resestämplar från stampendous... där finns också den härliga stora tag-stämpeln.. setet heter travel notes...

    SvaraRadera