lördag 16 februari 2013

GÖRA VINTAGELIKNANDE BAKGRUNDSPAPPER

Jag var hos Katie D en dag och pysslade med två andra pysselsköningar, Agneta och Ulrika :-).
Katie visade mig vad hon börjat jobba på, och genast satte tankeverksamheten igång... Det hela förstärktes av att hon visade sina fint målade Magnolia- och Hänglar och Stänglarmotiv...
Hon ville nämligen både göra och dekorera sina receptböcker som hela familjen skulle använda - enligt de recept som mathemleveranserna erbjöd...
Bra idé, tänkte jag, men tänk så mycket finare det skulle kunna bli med gammeldags-infärgade papper och dessa söta figurer på varje uppslag...

Katie, som har massor av mat-temastämplar, gav mig i uppdrag att göra ett sådant papper....
Jag började med att spraya bakgrunden med Antique linen och Scattered straw.



Sedan skrynklade jag papperet längs kanterna och drog in med Pumice stone- och Tea Dye-dynorna. Jag sprayade på lite vatten och lät det rinna för att matta av färgernas intensitet.




Sedan började jag att stämpla med olika stämplar för att skapa en inramning till själva receptytan. A messy kitchen is a happy kitchen, and this kitchen is delirious.



Jag tycker att det var riktigt roligt att göra sidan... Och jag skulle gärna göra fler... Jag skulle också vilja stämpla med kladd- och kletstämplar (scrap- och mixed mediakit 1 (v742) och 2 (v741)) som t ex Vilda Stamps släppt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar