söndag 16 augusti 2015

VILDA STAMPS - STÄMPLINGSTEKNIKER - PAPER PIECING - KAMERA


 Här är uppslag nummer tre i min bok om stämplingstekniker.

Jag har stämplat upp kameran fyra gånger, för att kunna klippa ut delar av den och klistra på dem med 3D-kuddar - för att få strukturerad effekt.



Jag började med att skapa ett bakgrundspapper med olika stämplar som har med fotograferande att göra. Jag stämplade i några pastelliga nyanser - tillsammans med svart färg.


Här hittar du stämpelkitet som innehåller flera av stämplarna... Ministämplar 2 V744 (minnen, linslus, favoritfoto, fotogenisk, instagram)


Ett annat Fotogeniskt ord hittar du i ett annat stämpelset, som heter Saris småtexter A6 V674.
I det kitet (som jag har designat) finns även följande fraser:
underbara helg; Lite galet, men åh så roligt; topp 5; jag hade otur när jag tänkte; borta bra men hemma bäst; inget foto - men vi hade kul ändå; en tillbakablick på veckan som gått; ut med det gamla och in med det nya; en sån fest! kom ihåg det här; det här är livet
Stämpelkitet lämpar sig alldeles utmärkt för t ex project life - eller fotoficks-scrapbooking... :).


Jag har färglagt motivet med Primas underbara akvarellpennor (water color pencils). 


Kameran - tillsammans med några andra stämplar - hittar du i detta kit:
kamera-kit A6 V798


Jag har också stansat ut ordet smile och stjärnorna ur mossgummi (skumgummi - funky foam - fun foam). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar