onsdag 28 oktober 2015

JULKORT MED REN FRÅN STÄMPELGÅRDEN

När jag var på göteborgsmässan i höst, blev jag tokförtjust i de här nygamla stämplarna från Stämpelgården, som numera finns hos Scrapfabriken :).

Speciellt den här killen, som är stjärngosse, med strut på huvudet, stjärna i munnen och några sterinljus vid fötterna :). Så himla söt :).



Jag har färglagt med  akvarellfärger, och jag måste medge att det är riktigt roligt att jobba med dem. De är lättare att ta med sig på scrapträffar (inget som läcker ut från refill-flaskorna) o s v...

Mina färger kommer från Winsor & Newton (Cotman).
Jag har köpt färger i halvkopp (ett nytt begrepp för mig).




Här är en färgkarta för just Cotman-färgerna. Det går givetvis bra att komplettera med andra halvkoppar... Kanske även helkoppar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar