måndag 26 oktober 2015

KOLLAGESTÄMPLAT DISTRESSHJÄRTA med jultema och guldembossing


Det gäller att smida medan järnet är varmt = idéerna finns där :). Jag håller ju som bäst på att förbereda för olika stämplingsteknikkurser som jag håller i - på olika platser i Sverige :). Den här tekniken används bl a i kurs 2 - med varierande tema.

Jag har gjort ännu ett julkort med tekniken som jag kallar för kollagestämplat distresshjärta. Istället för att stansa ut ett uttryck ur mossgummi (skumgummiark), kom jag på att det kunde vara kul att emboss-stämpla motivet med guldfärgat embossingpulver :).


Jag har använt mig av stämplar från Reprint:
Ängel-set csr1004 (hjärta)


Snögubbe-set csr1006 (snöflingehörn, snöflinga liten och stor)


Tomte & Fågel-set 1 csr1012 (god jul - guld-embossat, öppen stjärna)


Änglar & Text-set 1 csr1014 (Snirkelhörn, snirklig text)


Rudolf med röda... csr1016 (god jul-text)



Änglar & Musik-set 1 csr1011 (musik-noter)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar