söndag 5 februari 2017

BLÅVITT JULKORT MED STÄMPEL FRÅN VILDA STAMPS

Jag har kommit att tycka mycket om den här layouten på kort, varför jag gjort den med flera olika textstämplar... Du kan hitta ett annat alternativ här.

Jag har använt mig av samma produkter för att göra korten. Jag fann att de passade varandra så bra och när jag väl hittat ett enkelt sätt att massproducera korten, tänkte jag att det kunde vara ett käckt recept att följa för några av det här årets julkort :).


Här ser du fyra likadana kort. 


Jag har stansat ut ett staffli, med en tjock stansmall från Sizzix/Tim Holtz (Small Easel). Den är himla käck, i o m att den går att göra platt för att få plats i ett kuvert och sedan går det att fälla ut det, för att låta det stödja kortet :). 




Toppen har jag stansat ut en fin tjock stansmall från Sizzix/Tim Holtz (Distressed Doily). 



Textstämpeln (Hedra julen genom att vara på gott humör hela året) kommer från Vilda Stamps och det är jag som har designat den samt de andra stämplarna som ingår i ett stort stämpelset med flera svenska julstämplar.
Jag har även stansat ut en cirkel med en stansmall från Rox Stamps (Korsstygn). 



 

Jag har torrembossat ett papper med en embossingfolder från Marianne Design (Anja's Circle) som jag sedan färgat in präglingen på, med Sky Blue Archival ink-färg. Jag har därefter glittrat texturen med glitterlim (Diamond Stickles). 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar