fredag 24 februari 2017

ETT TURKOST KOLLAGESTÄMPLAT MÖNSTERPAPPER MED STÄMPLAR FRÅN GUMMIAPAN

Jag är oerhört förtjust i att kunna göra kollagestämplade mönsterpapper. Jag vet inte vad jag ska göra med det här papperet än, så jag tänkte visa upp det i sitt befintliga tillstånd :).

I det här fallet var det ett snabbt jobb, i o m att jag hade papperet färdigt och infärgat... Det var bara stämplarna som saknades :).

Jag har använt Brusho för att färga i papperet med ljusa färger.

Därefter har jag gått "all in" med stämplar från Gummiapan :).
Den här gången låter jag det vara lite utrymme kvar på papperet. Vanligtvis brukar jag ju fylla det med stämpelmotiv längs kanterna, men inte idag. Det här alstret förtjänar lite luft :).


Här ser du att jag har använt stämplar från Gummiapan:
  • sifferserie
  • prickig chevron
  • slitna rutor
  • muttrar 
  • 2017
  • slitna streck 



Och här ser du några andra stämplar:
  • kaffefläck
  • slitna små trianglar 


Jag har stämplat motiven med antingen svart eller grön-turkosa nyanser från Archival ink, t ex Aquamarine, Garden Patina, Paradise teal, Forget me not). 
Jag har dessutom färgat in kanterna med turkos stämpelfärg, istället för svart dito, för att låta "öppenheten" i papperet fortsätta, istället för att stängas inne av en skarp svart linje :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar