lördag 2 december 2017

ENGELSKT JULKORT MED LANDSKAPS-STÄMPLING OCH DISTRESS OXIDE INK

Här är ett lodrätt Z-vikt kort, med stämplar från Creative Expressions (Winter Woodland CEC806)




Jag har färgat in bakgrunden (med en rund mask för månen) med distress oxide ink-dynor och penslar och infärgningsverktyg. Jag har använt mig av Wilted Violet och Seedless Preserves, Broken China och Faded Jeans samt Antique Linen (månen).


Jag har stämplat motiven med svart VersaFine-bläck (Onyx black).

Jag har stansat ut toppen till kortbasen (granar) med en tjock kantstansmall (on the edge die) från Tim Holtz/Sizzix (Tree line).

Bården med granbarr/tallbarr har jag stansat ut med en tunn stansmall från Memory Box (Pine needle border).


Jag har pimpat barren med lite genomskinligt stickles-glitterlim.


Jag har också skvätt lite vatten på bakgrunden och plockat upp färgen med en bit hushållspapper.

Jag har därefter strött på lite Shabby White embossing-enamel från Stampendous, som jag har fönat underifrån med en embossingfön, för att få det att smälta och fästa på papperet.


Här är en handledning till hur jag gör vinterlandskap (som Yvette lärde mig på Gullbrannaträffen :)...)



Här är en videohandledning, där jag gör ett lodrätt z-vikt kort (upright z-fold card)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar