lördag 10 februari 2018

SVARTVITA JULKORT MED TALLBARRSKANT

Att tänka och leka med scenstämpling är inte så svårt som man tror, om man bara har några stämplar som det går att skapa scener med :).
Under 2017 var det många som blev förtjusta i den s k scenstämplings-tekniken. Även jag, när Yvette Jensen visade på fina exemplar och jag var inte sen att härma :).

Man kan göra detta på många sätt, bl a med distressdynor och diverse solida stämplar/silhouett-stämplar.

I och med att jag vågade mig på att leka med olika stämplar vid mitt julkortsmakeri, kände jag för att blanda ihop olika stämpelföretags motiv till en ny helhet :).


Och när jag ändå gör något, vill jag passa på att göra några extra, så att det finns att skicka utav, till vänner och bekanta :).


Jag har stämplat kyrko- och landskapsmotivet med en stämpel från ett stämpelset från Studio Light (Winter season #121) och rådjuren från Studio light (Winter memories #120).




Julens magi-texten finns i ett set från Slöjd-Detaljer (Landskap).


Och granris-kanten har jag stämplat med flera olika granrisstämplar, från bl a Panduro Hobby (Red Christmas)Slöjd-Detaljer (Granar) och Creative Expressions (Inky Christmas).



  


Jag har stansat ut en fin ovandel, med granris / tallris med en stansmall från... Memory Box (Pine needle border). 



Den här fick jag veva fram och tillbaka flera gånger, utan att den stansade ut helt och hållet. Jag fick även lägga på en metallplatta som ett mellanlägg, för att öka trycket mellan valsarna. 
Men till slut gick det :). 


Jag måste medge att jag gillar enkelheten i korten. Och att de är svartvita. Då behövs inga färgläggnings-kunskaper :). Och så går det fort att göra korten :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar