måndag 25 juni 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - GÖR EN DEKORATION AV UTSTANSAT ORD - KOLLAGESTÄMPLING - CREALIES

Jag har stansat ut ordet love flera gånger och limmat ihop dem för att få lite mera höjd. Jag har även stansat ut det översta lagret ur ett papper som jag har stämplat ihop flera texturstämplar till ett kollage.
Stämplarna kommer från Crealies.

Jag har stansat ut de olika delarna med stansmallar från Crealies. Jag tycker oerhört mycket om formen på det där hjärtat. Den lilla sömkanten ger det hela en fin finish, tycker jag.

Jag har tryckt med en VersaMarkdyna över ordet sedan hällt på genomskinligt embossingpulver och smält det med en embossingfön, för att få en härlig glans över ordet.



Jag har monterat delarna på en kortbas med frimärkeskant. Jag har använt mig av en lång stansmall från Card deco för att göra egna, fräcka, kortbaser :).


Här är en länk till ett annat inlägg, som visar hur resten av det kollagestämplade papperet ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar