lördag 9 juni 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - ATT GÖRA EGNA MÖNSTERPAPPER MED MASKNINGSTEKNIK

Jag tycker om att nyttja flera typer av stämplar på ett och samma alster för att få till en berättelse genom stämplingstekniker som t ex kollagestämpling och maskning.

I detta inlägg hittar du två stycken alster med elefanttema.
Jag fann, att det gick att göra både kort och layouter med samma stämplar...

Jag har maskat ihop de underbara elefantstämplarna från Stampinback. Därtill har jag nyttjat stökstämplar från bl a 49 and market, studio light och t ex wow!.

Jag har även jobbat in distressfärg i bakgrunden med med och utan pensel samt med hjälp av schabloner (stenciler). 



Här har jag gjort ett eget mönsterpapper, med elefanter i fokus.
Jag har skurit ut överdelarna av elefanterna, för att kunna stoppa in ett foto bakom dem.
Här valde jag att sammanfoga många av ovanstående stämplar, för att skapa någon slags helhet i layouten.


STUDIO LIGHT - memories of Summer 

 

49 AND MARKET - captured adventure...

 

WOW! - wall art // Stampinback - Elephants

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar