måndag 11 februari 2019

AKVARELLFÄRGLÄGGNING OCH CURVY GIRLS BESTIES FRÅN STAMPING BELLA

Här har jag stämplat upp ett gulligt motiv från Stamping Bella, vid namn Curvy girls besties.



Jag har även maskat av motivet och stämplat med flera textstämplar från ett stämpelset vid namn Skrivmaskin från Inky Wings. Det finns många bra uttryck, som t ex:

Drömmar

Sätt inte livet på paus
Sträck ut dina vingar
Saknar dig
Hurra för dig!
Hem ljuva hem
Frukta inte förändring
Du är fin
Framtiden lurar runt hörnet
Lycka
Tro på dig själv
Kärlek
Fantasi
Till min bästa vän
Vacker
Kramar 
Busig
Grattis
Glädje
Kompis
Ursäkta
Stolt
Mysigt
Jag finns här för dig
Tänker på dig
Du är mitt allt
Börja här och nu
Tillsammans med dig
Ge aldrig upp
Harmoni
Det är tanken som räknas

Jag har stämplat med Pumice stone distress ink, för att få en mjuk grå ton.


 

Det finns några fler fina Curvy girls-stämplar från Stamping Bella i webbshopen, med följande teman: 
  • balans mellan vad man äter och inte äter
  • nyfödd bebis
  • kärlek och hjärtan i en glasburk



Jag har färglagt motivet med akvarellfärger (watercolor confections) Pastel Dreams från Prima Marketing inc. Jag brukar använda en vattenbehållarpensel från Koi när jag färglägger.
Jag har även lagt på lite Diamond Stickles på blommorna för att ge motivet lite extra bling :). 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar