söndag 10 februari 2019

MASKNINGSKOLLAGE MED CRAZY BIRD, CAT OCH DOG SAMT CARABELLES MINI OUF

Här har jag maskat ihop några av Tim Holtz underbara crazy-figurer :): Crazy cats and crazy dogs och bird crazy. I bilden nedanför ser du en av de tokroliga figurerna från Carabelle studios Les mini ouf 2.


  


Jag började med att stämpla motiven med Nocturne Versafine Clair, för att få riktigt bra avtryck. Därefter stämplade jag restfärgen på ett utskriftspapper och klippte ut masker för figurerna. Jag sprayade med stick n spray för att få ett tillfälligt, post it-lappliknande lim på baksidan, inför maskningen (där jag döljer det stämplade motivet och stämplar med texturstämplar för att få dem att lägga sig bakom huvudmotivet).

 


Jag har därefter färglagt motiven med akvarellfärger från Primas Watercolor Confections. Det finns 10 st härliga färgkombinationer att välja bland.

 

 

 

 

 

Jag stämplade några texturstämplar från Studio Lights grunge-kollektioner (340 och 341) och några texturstämplar från Carabelle Studio: Journal du jour och Mini 4, 8, 15, 16, 23, 42 med grå stämpeldyna (Pumice stone distress ink från Tim Holtz / Ranger).

  
 

Jag har stämplat några hälsningsfraser från några av de 16 olika textstämpelseten från Inky Wings.



Jag brukar stämpla med akrylklossar från Inkadinkado och med ett stämplingsverktyg vid namn Stamping Buddy Pro, från Nellie Snellen.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar