lördag 7 september 2019

LAGER PÅ LAGER-KORT MED JULROSSTANSMALL (POINSETTIA) FRÅN TIM HOLTZ / SIZZIX

Med vissa typer av produkter är det riktigt roligt och enkelt att göra vackra saker. Tim Holtz underbara Poinsettia die-set (julros) är en sådan produkt.

Jag har stansat ut den en gång, ur ett papper och sedan skurit till ett annat papper i samma storlek och måttat ut - med hjälp av det utstansade papperet - var jag kan placera mina färger, denna gång Distress oxide inks. Jag färgade in papperet med Picket Fence Studios Blender brushes.

(Numera hittar du även borstar från Nellie Snellen i butiken. De säljs styckvis och kan vara ett bra sätt att testa på tekniken, med några borstar istället för ett 4- eller 6-pack.). Du hittar dem i verktygsgruppen - stämpling.
Jag sprayade på lite vatten och lyfte av överskottsvattnet med pappersservett.


När man lägger papperet på den infärgade delen, blir det ett härligt resultat. Jag kan tänka mig att det blir fint om man t ex stansar ut blomman ur t ex glitterpapper eller metallpapper.


Sedan är det lätt att limma fast papperen på varandra - eller kanske göra skakkort utav det, med härliga paljetter, pärlor och annat smått och gott :). Det finns ett härligt blandpaket med sequins (paljetter) - som du kan testa tekniken med.

Jag kan tänka mig att det blir snyggt om man blingar till de där små cirklarna i mitten, med t ex halvpärlor eller rhinestones. Eller kanske glitterlim (stickles) eller något annat litet, varför inte Glossy accents/Clear crystal glaze eller små genomskinliga "stenar".


Som slutdekoration tänker jag mig en smal remsa med ett stämplat uttryck (t ex Gummiapan), eller kanske utstansade bokstäver ur mossgummi, tvärs över blomman :).

CreaLies
 har käcka, små stansmallar med svenska och finska uttryck (god jul, gott nytt år, grattis och hyvää joulua, onnea).
Gummiapan har också käcka ordstansmallar och alfabetsstansmallar.
Och om man vill skriva sina egna ord, har Marianne Design, Craft Emotions och Tim Holtz fina alfabet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar