måndag 6 januari 2020

MINIBOK MED STÄMPLAR OCH SCHABLONER FRÅN AALL & CREATE

Här är en söt liten minibok - där jag har blandat ihop olika typer av stämplar och schabloner från AALL & Create.
Jag har färglagt några av figurerna / motiven med posca-pennor (pennor med tunnflytande akrylfärg).
Schablonen i fokus, heter #52 Quadrilaterals



Jag har nyttjat en hel del olika varor från AALL & Create och det är så himla kul kombinera dem till en ny helhet. Här ser du t ex en söt liten flicka med blommor (#258 New Day), en vallmoblomma (#200 Hope), en stjärna och även en nyckelpiga. I o m att jag har valt att jobba med samma färger genom hela albumet, tycker jag att det går att kombinera det mesta :).


Jag har jobbat in bakgrunderna med distress oxide ink (rosa och orange nyanser), Nellies infärgningsborstar (blending brush) och några schabloner. Därefter har jag stämplat lite här och där, med t ex en grå nyans för att få lite extra textur.

Den stora blomman - till vänster - finns i en A4-stor stämpel, #109 Blossomed numbers. Stora fina blommor, som kan klippas ut och användas för sig själva, siffror, cirkelsplattar... Mumsigt, var ordet :). Även där, har jag förstärkt linjerna med posca-pennor, i o m att jag stämplade med en grå nyans.

Stjärnan hittar du i stämpelset #12 (Grungy shapes). Där finns även en cirkel och ett hjärta samt några fint skrivna ord. Bakom den hittar du prickar, som jag har jobbat in med schablonen #21 Rhythms.


Visst är det läckra färger :)? Jag blir glad när jag tittar på dem.
Fjärilen har jag färgat in genom en schablon (#15 words and butterfly) och sedan förstärkt linjerna med poscapennor. Texten "Be patient with yourself - NOTHING IN NATURE blooms all year." finns i stämpelset #182 Bouquet quote set.
Jag tolkar texten som: "Man kan inte vara på topp jämt"... Ha ha ha. Ibland måste man bara få ta en time out, vila och ta hand om sig själv.

Nyckelpigan finns på en A4-stor stämpel (#161 Ladybug). Det finns en himla massa göttigt på den stämpeln, t ex texten: A good decision is based on KNOWLEDGE not numbers. Och så fanns siffran 67 där... Mitt födelseår (med 19 framför :)).


Och här fick jag användning för lite "quirky" blommor (#42 och #43), tillsammans med "bulliga former" från en schablon. I bakgrunden ser du också ett spännande mönster, som jag hittade i stämpelset #22 (Over the moon).
Och texten... "They tried to bury us, the didn't know we were seeds." Detta, tycker jag är ett riktigt styrkecitat. Man kan räkna ut någon, utan att veta dennes sanna natur... Men tji får man, när denne gör comeback :).
Och så finns det en annan text också... "I'd rather wear flowers in my hair, than diamonds around my neck." En flört med det enkla, kan tänka :).
Och där ser du också en av mina absoluta favoritstämplar från AALL & Create... Hjärtgrupperingen. Så himla användbar :). Den finns i stämpelset #155 Love Birds.


Jag tycker att det är riktigt roligt att göra sådana här småalbum. Det går rätt så fort och så kan man få variation och användning för riktigt många stämplar och schabloner i ett och samma alster.
Och om man inte vill behålla den själv, kan man ju alltid ge bort den till någon som behöver lite uppmuntran :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar