tisdag 10 juli 2018

STÄMPLA MED METALLICDYNA PÅ SVART PAPPER + lite om att krympa mossgummi

Här är ett specialvikt kort med fin utstansad topp (Sizzix - Tim Holtz - Distressed Doily).
Den silverstämplade fjädern är menad att vara i fokus. Jag har använt mig av en härlig stämpeldyna från Delicata. Den finns även i guld-metallic. Fjärdern är stämplad med en skumgummistämpel från Studio Light.
Jag har sedan klippt ut fjädern med en sax och monterat fast den på papperet med dubbla lager 3D-kuddar..


Jag har stansat ut grattisordet (Gummiapan) ur orange mossgummi (dekorgummi - craft foam) två gånger. Jag har krympt den ena, med hjälp av värme från en embossingfön, mest för att se hur det skulle kunna se ut med en mindre variant av ordet :).


Jag har stansat ut kvadraten med en sömkantstansmall från CreaLies.


Just den här kortvikningen är trevlig på alla sätt, tycker jag, i o m att du kan platta till den och skicka den i ett vanligt kuvert - likväl som den har ett inbyggt staffli - så att den kan stå upp av sig själv.


Jag har även dekorerat kortet med några "frostade" halvpärlor, som jag för säkerhets skull har limmat fast med glossy accents.
Papperet är torrembossat med en embossingfolder från Marianne Design (Dots). Jag har därefter färgat in papperet med infärgningsverktyg och Peacock feathers (Distress ink).


Här är en bild över hur olika de två utstansade orden är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar