fredag 27 juli 2018

ART JOURNAL-SIDA MED STÄMPLAR FRÅN VISIBLE IMAGE

Här är en art journal-sida som är stämplad med stämplar från Visible Image
Det är ett engelskt företag, som har riktigt, riktigt bra genomskinliga kvalitetsstämplar med fräcka motiv och uttryck.



Jag började med att stämpla en stor splatt med Scattered Straw Distress ink. Därefter stämplade jag med kugghjul och siffror för att få en svart ram runt papperet. Jag använde VersaFine-dynan för att få till riktigt svarta och bra avtryck.
(Somewhere in time)


Jag hittade även några splattar och cirklar från Visible image i min pysselkompis K's gömmor, när jag var där och pysslade :). Jag har nyttjat Mermaid lagoon Distress ink, för att stämpla dem.

(Galaxy stars och Ink splats)

 

Jag fortsatte med några svarta blommor här och där (Imperfection is beauty).
Jag har färgat mittendelen av blomman med rosa distress ink och sedan glittrat till det med genomskinligt stickles.



Jag har sotat kanterna med pensel och svart stämpeldyna.

Jag hittade ett lämpligt citat: Live like tomorrow doesn't exist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar