torsdag 5 juli 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - MASKNING MED STÄMPLAR FRÅN NELLIE SNELLEN

På detta kort har jag använt mig av en rolig stämplingsteknik som kallas för maskning. Jag har stämplat av restfärgen från första stämplingen på ett maskningspapper och därefter klippt ut formen, så att jag kunde sota in bakgrunden med två olika distressfärger. Jag använde mig av Tim Holtz underbara penslar.


Kortvikningen heter Upright Z-fold card (lodrätt z-vikt kort). Jag har stansat ut en fin topp med en stansmall från Tim Holtz/Sizzix (distressed doily) och jag tycker att den är helt perfekt för den här typen av kortmakeri :).
Och den här vikningen är en av mina favoriter, i o m att den låter kortet stå upp av sig själv, tack vare sitt inblyggda staffli :).


Jag har stansat ut  olika former med sömkantstansmallar. Den med korsstygn kommer från Rox Stamps.


Textstämpeln kommer från InkyWings och är ett uttryck av många, i samma stämpelset. InkyWings har massor av stämpelset med roliga och användbara uttryck.

Alla papper var vita från början. Jag har sotat in den blå färgen, längs kanten på papperet med korstygns-avtrycken, med samma pensel som jag nämnde tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar