onsdag 22 maj 2013

ETT KRYMPPLATSHALSBAND MED KUGGHJUL I OLIKA STORLEKAR

Tjohoo!
Jag blir alltid lika glad när jag kommer på en kul idé som jag vill förverkliga :)!
Krympplasten har verkligen mig i sitt grepp just nu... :-). Jag har t o m beställt x antal storpack från Slöjd-Detaljer :-).

Bara kolla in de här underbara häxorna som jag hittade på nätet (häxa 1 och häxa 2) och sedan skrev ut med skrivaren. Jag trimmade till dem bäst jag kunde och använde embossingfönen (heat tool) för att krympa till dem. De var A5-stora från början ...

Om man vill färglägga figurerna, är det viktigt att använda pennor som fäster och torkar på glatta ytor.  Sakuras olika pennor kan funka. Därtill har jag tidigare färglagt motiv med copic- och promarkerpennor.


Den här utskriften lät jag torka lite extra länge, då det var mycket bläck som annars skulle klibbat ihop sig...



Jag har lekt lite med halsbanden den här veckan... Gjort några olika...
Och så tänkte jag slå på stort... Eller bara hålla det enkelt... Med mina kära kugghjul.



Jag stansade ut alla fem storlekar jag har från Timpans uppsättning med kugghjulsstansmallar (gadget gears, mini gears). Och den ena blev sötare än den andra :-).


De som är svarta har jag färgat in med svart staz-on-dyna.


Och tillsammans med några billiga plastpärlor, silverringar och gummiband, går det ju att göra fräcka halsband i ett nafs :-).


Här ser du ett annat halsband jag gjort, tillsammans med fina baspapper.
 

1 kommentar:

  1. Mahtavia nuo kaulakorut! Harmittaa usein, kun en voi itse pitää mitään tuollaista (hapan iho, menee kaikki epäpuhtaat metallit vihreäksi).

    SvaraRadera