söndag 5 oktober 2014

EN TAG MED STRUKTUR

Jag fick tag i ett gäng chipboardtags och kunde inte hålla mig från att sätta igång :-).

Jag målade tagens kanter med vit crackle paint. Jag lät det torka över natten och färgade sedan in kanterna på väl valda ställen med svart stämpelfärg. På så sätt fick jag fram sprickorna bättre ;-).


Jag tog vara på några spillbitar papper som jag hade nära till hands. Jag skrynklade till papperet och ruggade upp kanterna. Även här rufsade jag till det med lite svart stämpelfärg.

Jag fortsatte med samma stil med ett annat orange-tonigt papper. Jag tycker om enkla bas-mönster - randigt, rutigt, prickigt... Det blir lätt att lägga till andra detaljer, utan att det blir störigt i mitt sinne :).



Sedan hittade jag ett barkhjärta i mina gömmor, som jag tänkte kunde passa bra på detta naturtema-alster :-).
Jag snurrade en bit snöre i en cirkel och limmade fast bakom hjärtat.


Jag plockade upp naturtema-färgerna med bruna och orange blommor.



Jag stämplade Vildas stämpel Hela livet är ett äventyr (stora & små pl-texter v752) på en bit chipboard och stansade ut formen med en stansmall från Tim Holtz (styled labels).
Jag stansade fram några stjärnor (stacked stars - Tim Holtz) i kraftpapper som jag sedan färglade med Distress Stain - Spiced marmalade.
Jag sotade ned kanterna med svart stämpelfärg för att få dem att lyfta bättre från bakgrunden.



Jag limmade fast en stor halvpärla på den största stjärnan och ansåg mig sedan vara klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar