söndag 5 oktober 2014

PROJECT LIFE - KRAFT, VITT OCH SVART SOM BAS

Jag tänker om, när det gäller att göra PL-kort... Jag försöker skapa en helhetskänsla med journalkorten i samma färgskala... I det här fallet har jag hållit mig till kartongfärg (kraft), vitt och svart. Det finns några detaljer med rött och blått...
Jag tänker att de här korten funkar som bas... Vill man, så kan man givetvis dekorera med t ex washi tape, wood veneers, knappar, bling bling och andra smådekorationer :)...


Jag har använt mig av följande stansmallar från Technique Tuesday, Memory Box och Spellbinders:
Hi Banner card
Magic Circle card
This Arrow card
Quotes card
Calm Countryside

Jag har också fått användning för några av de stämplar som jag designat åt Vilda Stamps:
Veckodagar v673
Stora & små pl-texter v752
Ministämplar 1 v743



De blå vimplarna har jag nitat fast med en häftapparat med små nitar (tiny attacher). Det vita molnet har jag stansat ut med en stansmall från Spellbinders (rainy day???).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar