lördag 4 oktober 2014

HALLOWEENINSPIRERAT KORT

Varje år - någon gång i augusti - börjar jag få lust att göra halloweenkort. Detta år är inget undantag :-). Buuu!

Jag hade provstämplat den här ljuskronan (Chandeliers från Inkadinkado) på en spillbit och kände att jag inte ville låta den gå till spillo. Jag sotade ned kanterna med svart stämpelfärg och letade sedan reda på ett papper jag ville ha bakom (här har du ett fint papperspaket med halloweentema). Jag stansade fram en form med Spellbinders labels 25 (twenty-five).



För att få något att bryta av mot det orange-vita papperet, valde jag att torrembossa ett större papper med någon slags sprick-embossingfolder (här har du något liknande... och här har du fler torrembossingfoldrar). Jag färgade in ena sidan av embossingfoldern med svart stämpelfärg (jag använde en brayer (tänk bara på att du måste använda mycket stämpelfärg för att den skall överföras på ett hyfsat sätt)) och manglade sedan foldern igenom min Big Shot.
Jag, som tidigare varit missnöjd med resultatet, blev faktiskt riktigt nöjd den här gången, även om den tog ojämnt. I det här fallet passade det, att det inte var helt perfekt. Men, otålig som jag var, kunde jag inte låta det vara, utan att smutsa ned kanterna ytterligare med svart stämpeldyna. Jag använde en sponge dauber.



Jag stansade sedan ut en avlång oval form med Spellbinders stansmall (mega classic ovals).
Fina textstämplar hittar du här (Garden stamp set - KaiserCraft).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar