fredag 11 september 2015

HALLOWEENKORT MED TIM HOLTZ BIRD CRAZY-STÄMPLAR

Ååååh, vad kul det var att få kicka igång halloweenkort-tillverkningen. 
Om ni tänker på hur mycket många av er gillar att göra julkort, kanske ni börjar komma i närheten av den glädje jag känner över att få göra halloweenkort... Fråga mig inte varför, men jag blir så där barnsligt glad över att få jobba med hemska saker - som t ex spindlar, häxor och fladdermöss... :-).

På det här kortet har jag dock ingen hemske-häxa att bjuda på, utan en fulsöt fågel från Tim Holtz (och Stampers Anonymous) underbara bird crazy-stämplar :).

(De här stämplarna är oerhört populära världen över... Det är tyvärr lång leveranstid på dem... Så OM du känner dig det mista tveksam till om du skall ha dem - och tänker vänta, så vill jag rekommendera dig att lägga en förbeställning... För de kommer att gå åt. Tro mig :).)

Jag har färglagt med Spectrum noirs akvarellpennor. Jag använde mig av lite dovare färger... Well... Egentligen jobbade jag med en ganska stark lila färg på hatten, men jag smutsade ned den efteråt med grå färg :).



Jag är så där extra nöjd (fnissade gott åt mig själv när jag fick till det) med glasögonen och 3D-kuddarna, i o m att bågarna är så smala :).

Jag har både maskat och jobbat med struktur - i o m 3Dkuddarna - på det här kortet :).



Jag har använt mig av följande produkter:
Bird crazy - fåglarna...

Crazy things
(hattar, ballonger, paket, glasögon, kvast, hjärtan, slipsar m m)


Crazy talk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar