torsdag 2 augusti 2018

JUST BE YOU - KOLLAGESTÄMPLING PÅ LAYOUT - STUDIO LIGHT

Här är en layout med kollagestämplad bakgrund, till ett svartvitt porträttfotografi, från 1996.

Jag har använt mig av en massa stämplar och några schabloner från det holländska företaget Studio Light.



Jag började med att stämpla på papperet med blått, svart och grått samt lägga till guld som en accentfärg. Sedan letade jag upp ett svartvitt foto. Det, tycker jag, skapar en bättre balans, än med ett färgfoto.


Jag har stökstämplat affirmationsorden Bloom, Grow, Sparkle.


Jag valde också att jobba in lite washitejp, för att bryta av mot alla stämpelmotiv i bakgrunden.


Det guldfärgade embossingpulvret, är ett välkommet avbrott, mot allt blått och svart.


Om du vill se fler av Studio Lights produkter, kan du kolla i filmen nedan, där jag visar upp en himla massa roliga produkter :).




Och här är några av varorna jag har använt:

STÄMPLAR: 


 

 

 


 



SCHABLONER - STENCILER 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar