onsdag 1 augusti 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - GÖR ETT EGET MÖNSTERPAPPER MED CREALIES (kaffefläckar)

Jag har använt kaffefläcksstämplar i olika storlekar från Crealies, för att pulveremboss-stämpla ett mönsterpapper. Jag har färgat in bakgrunden med ett s k ink blending tool (infärgningsverktyg) och blå distress oxide-dynor.


Jag har stansat ut ordet grattis (Gummiapan) ur bakgrundspapperet, för att skapa lite dynamik med ett ord i en annan färg. Jag har stansat ut orden ur orange och vitt mossgummi.

Jag såg till att mellanrumsbitarna limmades fast där de hörde hemma, för att ge papperet en komplett look.
Den rektangulära formen är utstansad med en sömkant-stansmall från Crealies.



Jag har sedan monterat framstycket på ett specialvikt kort, som kallas för upprätt z-vikt kort (upright z-fold card).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar