lördag 3 december 2016

ETT VINTRIGT HERO ARTS- JULKORT MED SKAKFÖNSTER

Min vandring på skakkortsvägen fortsätter denna gång med stämplar och stansmallar från bl a Hero Arts, Cheery Lynn Designs och Rox Stamps.

Toppen till kortet är utstansat med en sömbård-stansmall från CreaLies (on the edge 2). Flärpen är utstansat ur ett dubbelvikt papper med en rektangelstansmall från Gummiapan.


Skakkortsfönstret kommer från Jillibean Soup. Det är den största storleken som jag har använt. 



Stämplarna kommer från två olika set från Hero Arts (Vintage Wishes, Snowy tree). Det finns matchande stansmallar till stämplarna, och det gör jobbet mycket lättare, tillsammans med en MISTI eller Precision Press (stämplelpositionerare). MISTI finns i tre storlekar och är behändig att jobba med, precis som PP (Precision press från We R Memory Keepers).

Här är en film där jag visar upp flera stämplingsverktyg och jämför dem med varandra :).



Jag har hällt i konstsnö, glitter, stjärnkonfetti och paljetter i skakisen. Just konstsnön är lätt att överdosera, så häll i sparsamt med sådant, om du inte vill att hela snögubben skall täckas av det... Eller så sätter du motiven lite högre upp :).


Jag har stansat ut papperena med stansmallar från CreaLies (double stitch squares) och Rox Stamps (kvadratisk stitch (söm)). 


Grankvistarna har jag stansat ut med stansmallar från Cheery Lynn Designs (Pine branches). Som en avslutande touch, har jag glittrat några av kvistarna med Stickles (glitterlim).

1 kommentar: