tisdag 13 december 2016

JULKORT MED UGGLA - UPPRÄTT Z-VIKT KORT

Här är ett julkort med en utstansad uggla.
  • Ugglestansmallen finns i ett set med grankvist och en kotte från CraftEmotions (Owl on pine branch). Jag har färgat in ugglan medan den satt kvar i stansmallen, med lite ljusbrun restfärg på ett infärgningsverktyg. 
  • Ugglans ögon är två stycken rhinestones, som jag limmat fast med lite extralim. 
  • Grankvisten som ugglan sitter på, har jag stansat ut med en annan stansmall, från Marianne Design (Pinecone branch). 
  • Snöflingecirkelramen är utstansad med två stansmallar; en från Dixi Craft och en dubbel-söm-stansmall från CreaLies. Jag har stansat ut ramen fyra gånger, för att öka tjockleken och effekten av en rejäl ram :). 
  • Det första mönsterpapperet är utstansat med en kvadratisk prick-sömstansmall från Rox Stamps
  • Det andra mönsterpapepret är utstansat med en stor kvadratisk form från Gummiapan (Old Paper). 




  • Överdelen till kortet har jag stansat ut med en snöflingestansmall från Sizzix/Tim Holtz (Snow Flurries). 
  • Mönsterpapperen finns i ett papperskit från Studio Light (Frozen Forest). 
  • Bakgrunden bakom ugglan är infärgad med blå distressdynefärg. Jag har även målat grenen lite slarvigt med utspädda distressfärger. 
  • Flärpen som håller kortet upprätt, har jag stansat ut med en rektangulär sömstansmall från Gummiapan. Det går lika bra att använda sig av en rektangulär sömstansmall från CreaLies :). 



  • God Jul-uttrycket från YouDo har jag stämplat med StazOn krympplast. Innan jag värmde plasten med en embossingfön (heat it craft tool), för att den skulle krympa, gjorde jag ett hål i plasten med min crop-a-dile. Det är bäst att göra hålet innan man krymper ned plasten, i o m att plasten blir tjock och inte lämpar sig för att göra hål i efteråt. 
  • Jag har virat ett brunvitt polkagrissnöre runt papperet och gjort en rosett, för fästa god jul-etiketten. Jag har även duttat dit lite smältlim bakom, så att den inte åker kana... 



Jag har stansat ut uttrycket God Jul ur silverglittrigt mossgummi, med en stansmall från Gummiapan.


Jag har glittrat både granbarren och snöflinge-ramen med Stickles (Diamond).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar