måndag 19 december 2016

ETT BLÅTT JULKORT MED EMBOSS-STÄMPLING OCH BRUSHO-BAKGRUND

Här är ett enkelt, men ändå "slående" julkort :).
Jag har stämplat snöflingorna från BoBunny (Snowflakes) med vattenstämpeldyna (VersaMark) och sedan hällt vitt embossingpulver över motiven och smält plastpulvret med en embossingfön.


Därefter har jag hällt på Brushopulver (ett slags pigmentpulver) och aktiverat det med vatten, för att skapa den här härliga blåa bakgrunden :). 


Jag har även skvätt på lite vatten efteråt, för att få dit de där fläckarna - som är resultatet av att färgen reagerat på vatten (precis som distressfärger gör). 


Jag har stansat ut uttrycket "God Jul" med en stansmall från Rox Stamps ur rött mossgummi. Jag har limmat fast det med Glossy Accents
Jag tog det säkra före det osäkra, i o m att embossingpulvret ger en plastig yta, som kan kräva lite starkare lim :). Fördelen med just glossy accents (från Ranger), är ju att det också torkar snabbt och blir genomskinligt när det väl torkat :). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar