lördag 17 december 2016

HELVITT KORT UPPRÄTT Z-VIKT KORT MED UTSTANSADE DETALJER ÅT VILDA STAMPS

Den här gången har jag testat att stansa ut granarna som en dekorativ bård, högst upp på det specialvikta kortet, som kallas för upprätt/lodrätt z-vikt kort. Tim Holtz har designat stansmallen åt Sizzix, och det är en sån där tjock stansmall, som skär genom lite tjockare material än papper.

För att dölja flärpen som håller fast kortets framsida, har jag limmat fast utstansade granris, från Tim Holtz/Sizzix.

Hälsningen "Merry  Christmas" har jag tagit från en flerspråkig bakgrundstextstämpel från Vilda Stamps. Jag har delat på stämpeln, för att få loss några specifika stämplar.
Jag har stämplat orden Merry och Christmas på utstansade vimplar med sömkant (La La Land - stitched elements).


För att få till det vintriga landskapet, har jag stansat ut en bård med hus och en annan bård med granar.
Jag har även stansat ut en fin innercirkel (passe partout), med en stansmall från Marianne Design.
För att få en fin finish på kortets framsida, har jag skapat en kvadratisk ram med cirkel-öppning, med hjälp av dubbelsömstansmallar från CreaLies.



VARUFÖRTECKNING:


CreaLies: double stitch circle 33, double stitch square 34


Craft & You design: Fir twig
Sizzix: Holiday greens





Vilda Stamps:
Joy Crafts: houses and trees border 



Marianne Design: passe partout round
Tim Holtz/Sizzix: Tree line



La La Land: Stitched elements

4 kommentarer:

  1. Hej! Tack för all fin inspiration och trevliga Youtube-filmer. Det är alltid lika givande att se vad du gör och hur. En fråga: Vilket papper/cardstock är din favorit. Har inte hittat något riktigt bra "all-round". För kortbaser, stämpling mm De flesta har ju någon form av struktur, vad är dina tankar om detta? du som har lång erfarenhet. Tack för ett kreativt 2016!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan...
      Tack för din fråga... och för chansen att tipsa er om de papper jag tycker om :)...
      Jag har gjort ett inlägg om olika papper...
      http://thenorsugirlcrafts.blogspot.se/2016/12/mina-favoritpapper.html

      Radera