onsdag 11 december 2013

ETT ENKELT JULKORT MED SIFFRAN 24

Jag hittar mycket fint på Pintrest. Som jag samlar i olika mappar. Ibland gör jag något med dem. Oftast inte.

Den här gången har jag lånat en idé om att göra s k nätkort -  men jag har valt att sätta en bakgrund baktill, för att få det träda fram lite mer.


Jag har stansat fram ett s k honeycomb-nät (stansmall från Cheery Lynn) i vit cardstock.
Jag har mattat det med papper i någon slags beige nyans.

Sen har jag stansat ut den finfina ramen från Memory Box (Victorian frame). Jag har också torrembossat det lite, för att få fram alla fina detaljer.
Jag stansade ut den två gånger - en gång i svart och en gång i rött, för att få en annan insida till ramen.


Siffrorna 2 och 4 har jag stansat ut ur wellpapp med en stansmall från Sizzix (Antiqua). Jag har monterat fast dem med 3D-kuddar.
Några vita halvpärlor får fullända skapelsen :-).


Så här ser den ut.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar