onsdag 4 december 2013

MÅNGA JULKORT MED GOD JUL-STANSMALL FRÅN DIE-VERSIONS

Jag blev som tokig, när jag såg hur fina de utstansade formerna blev, när några i pysselgänget började leka med den fina god jul-stansmallen från Die-Versions. Den är riktigt stor (9*12 cm), vilket lockade mig ännu mer, då det innebar att jag skulle kunna göra enkla julkort i år, då det inte skulle få plats så himla mycket mer på ett kort :-).


Här är några bilder på mina många god jul-kort :-).


God jul-stämpeln kommer från Vilda Stamps (v271). Jag har gjort ett enkelt stafflikort för att ge kortet lite mer intresse :-).


Här har jag stansat ut god jul ur en gammal boksida... Jag har limmat fast det sköra papperet på ett annat papper först, för att det inte skulle gå sönder...


Jag har stansat ut scallop dot-bårder i kraftpapper samt använt mig av utstansade stjärnor, från Tim Holtz Crescent moon and stars-stansmall...


Här har jag använt en annan kantstans från Martha Stewart, nämligen Vintage floral.


Och här är en söt liten kantstans med granbarr... Pine needles. Jag har även knutit lite s k baker's twine - polkagris-snöre runt ordet...



Och här är en annan kantstans, Doily Lace.



Och här har jag använt mig av Spellbinders Mega Curved rectangles till den svarta bakgrunden. 



P.S.
Det verkar som att många blev förstjusta i stansmallen från Die-Versions... Jag har kontaktat företaget om de kan trycka upp fler, och det kan de... :-)
Sök dig till Facebookgruppen "Vi som vill ha stansmallen god jul från die-versions" - så kan du ställa dig i kö :-).
Den kommer att kosta drygt 200 kr - så det är något du kan förbereda dig på.
Tänk också ut om det finns andra ordkonstellationer du och minst 17 andra vill ha - så fixar Die-Versions det :-).
Tyvärr kommer de inte att hinna med att göra några nya till det här årets jul... Men då kan vi ju istället vara toppenförberedda inför nästa års julkortstillverkning.

2 kommentarer: