onsdag 3 oktober 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - GÖR ETT EGET MÖNSTERPAPPER MED CREALIES (kaffe)

Här har jag gjort ett eget mönsterpapper med kaffeböna-stämplar från Crealies. Jag har stansat ut en kaffemugg och de olika bitarna med ett stansmallsset från Crealies (cardzz 5 - mug to go).

(Om du vill göra något liknande, men i mindre skala, så finns det fina stämplar och stansmallar med kaffetema från Gummiapan, hos Sari's stamping studio).


Jag höll muggen relativt enkel, i o m att bakgrunden blev mer livlig...
Jag har stansat ut ett stort punchinellanät, med en liten decorette (20)-stansmall från Crealies.

Jag har använt mig av ett beige mönsterpapper - för att hålla mig till "vintage"-temat. Jag har stämplat en stor kaffesplatt med en stämpel från Crealies.
Jag har även färgat in lite ostduk med brun stämpeldyna.

De flesta delarna är monterade med 3D-kuddar (fästkuddar), för att ge det extra dimension.
Och slutligen har jag stansat ut ordet Coffee ur mörkbrunt mossgummi, med bokstavsstansmall (Typeset) från Tim Holtz/Sizzix.


Om du vill stansa ut papper med en söm- eller prick-kant, så finns det fina stansmallar från t e x Gummiapan och Rox Stamps hos Sari's stamping studio.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar