måndag 1 oktober 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - KOLLAGESTÄMPLING MED CREALIES

Här är en layout där jag har använt mig av texturstämplar från CreaLies.

Jag har lånat (snott) ett svartvitt foto från nätet och skrivit ut det, för att kunna skapa en enkel layout.

Jag tycker mycket om äktheten i svartvita foton och just den här damen fångade mitt öga. Jag valde att stansa ut ordet lovely ur orange mossgummi, för att förstärka min kärlek till  detta foto :).

Jag har stämplat texturen med orange stämpeldyna (summertime) från VersaFine Clair + vanlig svart VersaFinedyna (onyx black). 



Jag har använt mig av en stämpel från InkyWings (Snorkigt 1) - Man fyller inte år, man levlar upp


Jag har även jobbat in ljusgrå prickar genom en hemmagjord schablon. De syns knappt på bild, men de finns där, för att skapa helhet... Jag har stansat ut hålen med en liten stansmall (only circles) från CreaLies, i en stansmaskin som kan ta upp till A4-stora papper.





Mönsterstämplarna kommer också från CreaLies. Här är några av dem:

  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar