torsdag 4 oktober 2018

TORREMBOSSING MED HALLOWEEN-FOLDER

Här har jag använt mig av en torrembossingfolder med halloweentema från Tim Holtz (Skull damask). Det fina med den här foldern är, att det bara är döskallen i mitten som skvallrar om halloween... Om du har något att lägga över just den delen, kan du använda den här året om :).

Jag har därefter färgat in papperet med olika nyanser av lila stämpeldynor, med infärgningsverktyg (ink applicator från Nellie Snellen) och penslar från Finnabair;
VersaFine Clair - Purple delight
VersaMagic - Pretty Petunia; Purple Hydrangea




    












Jag har även sprayat guldfärgad skimmerspray över hela papperet innan jag torkade det med en embossingfön. Du kan göra din egen skimmerspray med Finnabairs mica-pulver och vatten eller så kan du späda ut embellishment mousse med vatten och skvätta med pensel över papperet :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar